Zaginięcie Ethana Cartera – opis fabuły
Fabuła gry skupia się na tajemniczym zaginięciu chłopca, tytułowego Ethana Cartera. Śledztwo w tej sprawie prowadzi znany detektyw (główny bohater) – Paul Prospero, dysponujący paranormalnymi zdolnościami. Podejrzewa on, że chłopca porwano, choć nie ma to twardych dowodów. Postanawia więc udać się jego tropem do urokliwej górskiej doliny – Red Creek Valley, gdzie natrafia na zwłoki porywaczy. Dzięki paranormalnych zdolnościom udaje mu się zebrać kilka poszlak. Następnie wyrusza dalej, by ostatecznie odkryć, co tak naprawdę spotkało Ethana Cartera.
Mechanika gry
Zaginięcie Ethana Cartera to przede wszystkim otwarty świat, który możemy swobodnie eksplorować. Gracz trafia, co jakiś czas na wskazówki i kolejne tropy dotyczące śledztwa. Nie ma tutaj jednak mowy o odkrywaniu wszystkiego “po sznurku”, bo produkcja nastawiona jest na nieliniowy przebieg. Oznacza to, że możemy ruszyć w dowolną stronę mapy, przy jednoczesnym ograniczeniu eksploracji do minimum, a i tak po pewnym czasie uda nam się dojść do napisów końcowych.
W trakcie zabawy główny bohater nie może zginąć, więc gracz nie musi zachowywać szczególnej czujności. Z drugiej strony, tytuł ten emanuje mroczną stylistyką, a poczucie wszechobecnego niebezpieczeństwa potęguje niezwykle klimatyczny soundtrack. Twórcy postawili tutaj na szereg ciekawych rozwiązań, bazujących na typowych grach przygodowych.
W trakcie prób rozwikłania tajemniczego zaginięcia tytułowego bohatera, często natrafiamy na pomniejsze wskazówki. Nasz bohater nie objaśnia ich na głos, ale zamiast tego pojawiają się słowa-klucze, które odpowiadają myślom detektywa. Do wykorzystania mamy też wspomniane zdolności paranormalne – Paul Prospero widzi bowiem rzeczy metafizyczne i jest w stanie kontaktować się ze zmarłymi. Dzięki temu jest w stanie dostrzec prawdziwą wersję zdarzeń. W ten sposób uzyskujemy dodatkowe informacje, składające się na całość układanki. Dopiero, gdy zdobędziemy wystarczającą liczbę poszlak, gra zaprezentuje nam właściwą odpowiedź.
Zaginięcie Ethana Cartera – kwestie graficzne
Zaginięcie Ethana Cartera zaprojektowano na silniku Unreal Engine 4. Mamy tu więc do czynienia ze szczegółową, barwną grafiką, która zdecydowanie wyróżnia się na tle innych produkcji tego typu. Zastosowano tutaj również tzw. fotogrametrię, czyli mechanizm przetwarzania prawdziwych fotografii w ich cyfrowe odpowiedniki. W rezultacie, przedstawiony świat zdaje się znacznie prawdziwszy i bardziej kolorowy. Pomimo dość zaawansowanej grafiki, produkcja ta nie jest zbyt obciążająca dla komputera.