Steam Guard to funkcja zaprojektowana przez platformę Steam w celu zwiększenia bezpieczeństwa kont użytkowników poprzez dodatkową warstwę zabezpieczeń. Włączenie Steam Guard pozwala na zabezpieczenie konta przed nieautoryzowanym dostępem poprzez wymaganie kodu weryfikacyjnego przy próbie logowania z nowego urządzenia lub z nowego miejsca. Włączając tę funkcję, użytkownik może chronić swoje gry, zakupy, dane osobowe i inne ważne informacje przed niepożądanym dostępem. W jaki sposób można aktywować Steam Guard na swoim koncie?
Spis treści
Włączenie Steam Guard krok po kroku
Włączenie funkcji Steam Guard jest bardzo proste. Oto krok po kroku, jak to zrobić:
- Otwórz aplikację Steam na swoim komputerze.
- Kliknij opcję Steam w lewym górnym rogu programu, a następnie wybierz Ustawienia.
- Przejdź do zakładki Konto” i przejdź do zakładki Zarządzaj Steam Guard.
W tym miejscu możesz wybrać sposób otrzymywania kodów uwierzytelniających. Opcje są dwie: droga mailowa lub poprzez aplikację mobilną.
Steam Guard — aktywacja mailowa
Aby aktywować Steam Guard za pomocą adresu e-mail, należy najpierw zweryfikować swój adres e-mail powiązany z kontem Steam. Następnie możesz włączyć Steam Guard w ustawieniach Steam, wybierając odpowiednią opcję w zakładce: Bezpieczeństwo.
Po aktywowaniu Steam Guard będzie trzeba podać specjalny kod dostępu za każdym razem, gdy zalogujesz się na swoje konto Steam z nowego urządzenia. Dzięki temu Twoje konto będzie dodatkowo chronione przed potencjalnymi atakami.
Aktywacja Steam Guard przez smartfon
Aktywacja Steam Guard za pomocą smartfona zapewnia użytkownikowi najwyższy poziom bezpieczeństwa dla konta Steam. Wynika to z tego, że proces autoryzacji logowania wymaga fizycznego dostępu do urządzenia mobilnego, na którym zainstalowana jest bezpłatna aplikacja mobilna Steam. Co więcej, nie ma limitu dotyczącego liczby urządzeń, które można autoryzować za pomocą Steam Guard. Oznacza to, że możesz zalogować się na swoje konto Steam i korzystać z biblioteki gier na dowolnej ilości urządzeń.
Jeśli jednak zechcesz usunąć jedno z urządzeń, to możesz to zrobić w ustawieniach Steam Guard w panelu szczegółów konta. Dzięki temu usuniesz z listy autoryzowanych urządzeń np. swojego smartfona, ale będzie się to wiązało z koniecznością podania kolejnego kodu przy następnym logowaniu.
Nowy kod Steam Guard uzyskasz poprzez e-mail lub aplikację mobilną. Po wylogowaniu i ponownym zalogowaniu się na konto Steam zostanie wygenerowany nowy e-mail z kodem weryfikacyjnym. Jeśli jednak korzystasz z mobilnego tokenu uwierzytelniającego, to nowy kod będzie automatycznie generowany co 30 sekund. Pamiętaj, aby używać najświeższych kodów, ponieważ te starsze nie będą akceptowane przez system.
Jeśli po włączeniu Steam Guard napotkasz komunikat, że ten dalej nie jest włączony, to spróbuj ponownie uruchomić klienta Steam. Jeśli jednak problem dalej występuje, to najlepiej skontaktować się z obsługą techniczną.
Problemy z uzyskaniem kodu od Steam Guard
Jeśli nie otrzymujesz e-maili od Steam Guard sprawdź, czy nie wpadają do folderu ze spamem. Może tutaj pomóc dodanie adresów support@steampowered.com oraz noreply@steampowered.com do listy zaufanych nadawców w ustawieniach filtrów antyspamowych.