INSIDE

INSIDE

Gry platformowe Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/platne/serwer73790/public_html/wp-content/themes/gauge/lib/sections/hub-header.php on line 64
>Gry przygodowe
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/platne/serwer73790/public_html/wp-content/themes/gauge/lib/sections/hub-header.php on line 64
>Gry zręcznościowe
Zobacz stronę gry na Steam
9

Ocena redakcji

5.6

Śr. graczy

INSIDE
INSIDE

Jeżeli intensywnie przeżyliście LIMBO, to nie możecie ominąć INSIDE. W swoim drugim tytule studio PlayDead sięgnęło po wiele z wcześniejszych rozwiązań, ale dzięki wsparciu Duńskiego Instytutu Filmowego wprowadziło projekt na kolejny poziom głębi emocjonalnego doświadczenia.

Data premiery:Platformy:, , , ,

INSIDE – opis fabuły

Podobnie jak w LIMBO również w INSIDE gracz śledzi losy bliżej nieznanego, kilkuletniego chłopca. Dziecko ucieka. Przed kim? Dlaczego? Na te pytania próżno szukać odpowiedzi w początkowej fazie rozgrywki. Z czasem jednak z niepokojących, skąpanych w deszczu krajobrazów i działań prowadzonych za zamkniętymi drzwiami zaczyna wyłaniać się obraz tajemniczej placówki oraz jej makabrycznych celów. Ostateczna interpretacja historii zależy od osobistej wrażliwości oraz uważności. W tytule brakuje bowiem zewnętrznej narracji, dialogów czy jakiegokolwiek tekstu.

INSIDE – na czym polega?

INSIDE to gra platformowa z dwuipółwymiarową grafiką (2,5D). Oznacza to, że chociaż wywołuje złudzenie trójwymiarowości, to pozwala graczowi na przemieszczanie się w zgodzie z zasadami jedynie dwóch wymiarów. Podobnie jak LIMBO koncentruje się na działaniach wymagających zręczności oraz logicznego myślenia i planowania.

Porównaniom z poprzednim tytułem tego studia sprzyja też oprawa graficzna. INSIDE bowiem również charakteryzuje bardzo ograniczona paleta barw, w której dominują biele, czernie i szarości. Pojawiają się jednak nieliczne akcenty kolorystyczne (np. symboliczny kolor swetra głównego bohatera). Niepokojącą aurę podkreśla względna cisza (muzyka jest tu wyjątkowo minimalistycznym dodatkiem) towarzysząca doświadczaniu historii INSIDE, którą przerywają jedynie sporadyczne dźwięki, jak śpiew chłopca, szczekanie psów, czy odgłosy maszyn.

Rozgrywka koncentruje się na pomocy protagoniście w ucieczce. Gracz sterując chłopcem musi podejmować odpowiednie decyzje, które uniemożliwią jego złapanie. Postać może poruszać się w zmiennym tempie, pływać, wspinać się i korzystać z otoczenia do pokonywania przeszkód. Z czasem gracz zyskuje dostęp do opcji kontrolowania ciał na zasadzie podobnej do tej zastosowanej w The Swapper. Sterowanie innymi ludźmi stanowi element planu pokonywania przeszkód i skutecznej ucieczki przed zagrożeniem.

W INSIDE kwestia częstotliwości śmierci jest równie intensywna, co w przypadku LIMBO. Bohater ginie wielokrotnie i zwykle w sposób okrutny – zaatakowany przez psy, rozerwany przez fale uderzeniowe, utopiony. Wszystko to ponownie zostało przedstawione w sposób bardzo plastyczny i sugestywny. Po każdym kolejnym zgonie gra jest kontynuowana od punktu kontrolnego.

Tytuł został doceniony na arenie międzynarodowej i zyskał wiele prestiżowych nagród. Wielu wymienia INSIDE wśród najlepszych gier wszechczasów (podobnie zresztą jak LIMBO).

Jakie tryby posiada INSIDE?

INSIDE to projekt przeznaczony dla jednego gracza. Samotne doświadczanie historii uciekającego chłopca pozwala na głębszą immersję i zrozumienie nieopowiedzianej wprost fabuły.

Materiały video

Aktywni gracze w ciągu ostatnich 7 dni na Steam:

0
Would love your thoughts, please comment.x