Dagon: by H.P. Lovecraft – fabuła
Dagon to w pełni darmowa produkcja na około 30 minut gry. Opowiada ona historię oficera pewnego okrętu, który z racji swojego uzależniania od morfiny doznaje różnych wizji. Jego umysł coraz mocniej wizualizuje koszmary, które z biegiem gry trudniej mu odróżnić od rzeczywistości. Mowa o tzw. Stygijskiej Otchłani – miejscu pełnym niebezpieczeństw i obrzydliwych stworów.
Ta krótka historia ma przybliżyć nowym odbiorcom twórczość H.P. Lovecrafta, choć przygotowano również sporo smaczków dla znawców jego literatury i mitologii Cthulhu. Nie zabrakło również ciekawostek na temat samego autora. Gracz nie musi zbyt wiele robić – przez wydarzenia prowadzi go lektor, który dokładnie opisuje wszystko, co się dzieje dookoła. Świat przedstawiony tętni mrokiem eksponując sceny rodem z horroru.
Dagon: by H.P. Lovecraft – mechanika
W tytule od Bit Golems nie uświadczymy rozbudowanych mechanik. Gameplay opiera się wyłącznie na przeskakiwaniu pomiędzy kolejnymi oknami tekstowymi i wchodzeniu w interakcje z niektórymi przedmiotami. Przez historię prowadzi nas za rękę narrator, a naszym jedynym zadaniem staje się rozglądanie po danej lokacji, szybkie wchodzenie w interakcję z konkretnymi obiektami i poznawanie przedstawionej opowieści.
Ważne z perspektywy historii obiekty są zaznaczane białym kółkiem – to właśnie one pozwalają zapoznać się z kolejnymi elementami prezentowanej historii, a także ciekawostkami na temat mitologii Cthulhu i postaci H.P. Lovecrafta. Tekst jest czytany przez lektora, a także wyświetlany w formie napisów w dole ekranu.
Co ciekawe, rozgrywkę śledzimy z perspektywy pierwszej osoby. Niestety, twórcy nie dali graczom możliwości do swobodnej eksploracji świata (możemy tylko klikać i poruszać kamerą – w tym także za pomocą zestawu VR). W rezultacie, jedyne co możemy zrobić, to iść po sznurku według tego, jak prowadzi nas historia.
Kwestie graficzne
Dagon: by. H.P. Lovecraft przesiąknięte jest mrocznym, ciężkim klimatem. Lokacje w pełni oddają niesamowicie upiorny świat, który wykreował Lovecraft. Twórcy postawili tutaj na pełnoprawne 3D i wzbogacili swój tytuł licznymi szczegółami. Pomyślano również o odpowiedniej warstwie audiowizualnej oraz podkreślającym mroczną atmosferę oświetleniu.